Een avatar is een grafische voorstelling van een gebruiker in een gedeelde virtuele omgeving. Het wordt typisch gebruikt om te communiceren met andere gebruikers binnen een virtuele wereld of een spel, en heeft vaak de vorm van een driedimensionaal model dat kan worden aangepast met verschillende kleding, kapsels en andere kenmerken. Avatars kunnen ook worden gebruikt om een persoon voor te stellen in online forums, chatrooms en andere webtoepassingen.
Het concept van een avatar vindt zijn oorsprong in de hindoeïstische mythologie als de manifestatie van een godheid op aarde. In moderne tijden verwijst de term naar door de gebruiker gecreëerde digitale representaties van zichzelf. Het gebruik van avatars in online gaming en virtuele werelden is sinds eind jaren negentig toegenomen.
Avatars kunnen statische afbeeldingen, driedimensionale modellen of zelfs video’s zijn. Bij online gaming worden ze meestal voorgesteld als driedimensionale modellen met aanpasbare kenmerken zoals kleding, kapsels en accessoires.
Het gebruik van een avatar kan gebruikers helpen zich online beter uit te drukken. Het kan gebruikers ook in staat stellen om relaties met anderen in een virtuele wereld aan te gaan. Het kan gebruikers ook helpen zich comfortabeler en veiliger te voelen bij interactie met anderen in een onbekende omgeving.
Avatars worden veel gebruikt bij online gaming. Spelers kunnen het uiterlijk van hun avatars aanpassen aan hun gewenste speelstijl. Avatars kunnen ook worden gebruikt voor interactie met andere spelers in het spel, zoals het vormen van teams en het meedoen aan toernooien.
6. In virtuele werelden worden avatars gebruikt om gebruikers voor te stellen terwijl ze de omgeving verkennen. Avatars kunnen worden gebruikt voor interactie met andere gebruikers in de virtuele wereld, en om deel te nemen aan activiteiten zoals winkelen, socialiseren en spelletjes spelen.
Avatars zijn kwetsbaar voor veiligheidsbedreigingen, zoals kwaadaardige software, phishing en identiteitsdiefstal. Om zichzelf te beschermen moeten gebruikers zich bewust zijn van de risico’s en stappen ondernemen om hun accounts te beveiligen, zoals het gebruik van sterke wachtwoorden en authenticatie met twee factoren.
Avatars kunnen een aanzienlijke invloed hebben op de online ervaring van gebruikers. Ze kunnen worden gebruikt om iemands identiteit uit te drukken en relaties aan te gaan met andere gebruikers. Tegelijkertijd kunnen ze ook worden gebruikt om verkeerde informatie en onverdraagzaamheid te verspreiden en zelfs om valse identiteiten te creëren.
Het verhaal van Avatar speelt zich af in het midden van de 22e eeuw, wanneer mensen Pandora koloniseren, een weelderige bewoonbare maan van een gasreus in het Alpha Centauri sterrensysteem, om het mineraal unobtanium, een supergeleider bij kamertemperatuur, te ontginnen. De uitbreiding van de mijnkolonie bedreigt het voortbestaan van een lokale stam van Na’vi-a mensachtigen die inheems zijn op Pandora. De titel van de film verwijst naar een genetisch gemanipuleerd Na’vi-lichaam met de geest van een mens op afstand, dat wordt gebruikt voor interactie met de inboorlingen om hun vertrouwen te winnen.
Het plot van de film volgt het verhaal van één zo’n avatar, Jake Sully (Sam Worthington), een voormalige marinier die op aarde in een rolstoel zit. Jake’s tweelingbroer, Tom, maakte deel uit van het Avatar Programma, maar stierf voordat hij in zijn avatar lichaam kon worden overgeplaatst. Jake schrijft zich in voor het Avatar Programma in de plaats van zijn broer, en zijn bewustzijn wordt overgebracht naar een avatar lichaam dat fysiek identiek is aan dat van zijn broer. Jake moet de Na’vi observeren en hun vertrouwen winnen, in de hoop dat ze de locatie van een rijke voorraad unobtanium zullen onthullen.
Als Jake een band begint te krijgen met de Na’vi en hun manier van leven begrijpt, begint hij de motieven van zijn menselijke superieuren in twijfel te trekken. Hij krijgt uiteindelijk sympathie voor de Na’vi en leidt hen in een strijd tegen de mensen, die van plan zijn het huis van de Na’vi te vernietigen om het unobtanium te delven.
Volgens de laatste update van regisseur James Cameron zijn Avatar 2 en 3 allebei klaar met filmen en zijn ze momenteel in postproductie.
Nee, Avatar is geen waar gebeurd verhaal. Het is een werk van fictie dat zich afspeelt in het midden van de 22e eeuw.
Avatar 2 is een vervolg op de film Avatar uit 2009.
Ja, Avatar 2 bestaat echt. Het is een aankomende Amerikaanse sciencefictionfilm geregisseerd, geproduceerd en mede geschreven door James Cameron, en is het vervolg op zijn film Avatar (2009).